...*من و المان...*

*ورود اسپانیایی ها ممنوع!این جا جایی برای ان ها نیست*!

...*من و المان...*

*ورود اسپانیایی ها ممنوع!این جا جایی برای ان ها نیست*!

فرانسه

فرانسه

فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی است و بیش از 56000000نفر جمعیت دارد.این کشور در زمان های بسیار دور محل سکونت قوم سلتبود.اما ژولیوس سزار ان را فتح کرد و به مدت 500سال بخشی از امپراطوری روم به حساب می امد.فرانک ها که نام این کشور از ان ها ست.در قرن پنجم میلادی به قدرت رسیدند.روزگاری فرانسه به صدها بخش تقسیم شده بود وتا زمان پیدایش اکادمی فرانسه در دههء 1630دارای هیچ زبان واحدی نبود.

کشور زیبای فرانسه اب و هوایی معتدل دارد و بسیار حاصل خیز است.حدود نیمی از این کشور را مزرعه های کشاورزی پوشانده است و بسیاری از مردم به کشاورزی ماهیگیری یا امور جنگلبانی مشغول هستند.کشاورزی فرانسه غلات.میوه.سبزیجات بسیاری تولید می کنند.

فرانسه تاریخی کهن و پرفراز و نشیب دارد و قرن ها با انگلستان در حال جنگ بوده است.مردم فرانسه تحت حکومت پادشاهان و اشراف طماع خود متحمل رنج های فراوانی شدند.ان گاه در سال1789انقلاب کبیر فرانسه به وقوع پیوست.مردم پادشاهان را سرنگون و اعلام حکومت جمهوری کردند.

دیری نپایید که ناپلئون کشور را تحت تصرف در اوردند و خود را امپراطور نامید. وی از طریق جنگ و خونریزی بیشتر خاک اروپا را ضمیمه فرانسه کرد. سرانجام ناپلئون در واترلو دچار شکست سختی شد و کشور فرانسه دوباره به جمهوری تبدیل شد.

امروزه فرانسه یکی از ثروتمند ترین کشور های اروپا و از اولین اعضای جامعهاروپاست.پایتخت این کشور شهر پاریس در کنار رود "سن"قرار دارد.

انقلاب فرانسه:

در قرن 18مردم فقیر فرانسه از سلطه اشراف و پادشاهان بسیار رنج می بردند.اشخاص ثروتمند برای خود کاخ های عظیمی می ساختند.حال ان که بسیاری از مردم با بدبختی وگرسنگی دست و پنجه نرم می کردند.شاهان فرانسوی به خاطر تامین منافع شخصی خود و جنگل هایی که دامن می زدند.دهقانان و کسبه را وادار به پرداخت مالیات های کلان می کردند.

در فرانسه هیچ مجلسی وجود نداشت تا پادشاهان را از بدرفتاریهایشان باز بدارد.در نتیجه در سال 1789خشم مردم به انقلاب فرانسه منجر شد.لویی شانزدهم زندانی شد.ولی چند بار اقدام به فرار کرد.رهبران شورشی رهبری انقلاب را به عهده گرفتند و شاه ماکه و بسیاری از اشراف را گردن زدند. پس از ان دوران ترور اغاز گردید.

دورانی که در ان بسیاری از رهبران انقلاب به دلیل درگیری های میان خود گردن زده شدند.مردم از خونریزی خسته شدند و سرانجام در سال 1795دولتی به نام "هیئت مجریه"را بر سر کار اوردند اما این دولت نتوانست کشور را به خوبی اداره کند و در سال 1799توسط ناپلئون سرنگون شد.

نام رسمی:جمهوری فرانسه

پایتخت:پاریس

تاریخ استقلال:دارای قدمت تاریخی

نژاد:فرانسوی6/93%.پرتقالی1/1%.الجزایری1%.مغربی1%.ایتالیایی4/0%

دین:کاتولیک81%.مسلمان2/5%.پروتستان6/1%.یهودی2/1%

زبان:فرانسوی

واحد پول:فرانک.

شهر های مهم:مارسی.لیون.تولوز.نیس.استراسبورگ.نانت

نظرات 5 + ارسال نظر
Shark Girl پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:00 ق.ظ http://www.farnaz-khatere.blogfa.com

سلام
خوبی؟؟؟؟
منو شناختی؟؟؟؟
من باراکم:D
بیا بلاگم
بای تا های

nashenas دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:58 ب.ظ

aly bod valy jaye shohada khly bod..say kon khodet vase khodet nazar nade

bimaze یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:12 ق.ظ

khob bod.vaaaaaaaaaaaay bala avordam az bas ke chert bod

[ بدون نام ] شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:39 ب.ظ

veb gashangi bod

ali_sharare چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:46 ب.ظ http://bia1khabar.blogsky.com/Comments.bs?PostID=3

az hitler ham benevis

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد